Opciók gondolkodó


Az igazi robbanás jön, amikor nem már meglévő dolgok válnak automatizálttá, hanem az ember átáll egy teljesen más működésre. Nem csupán az online marketing és kereskedelem, a vállalati filozófia, hanem a dolgozó ember szerepe is gyökeres változás előtt áll.

Feliratkozás hírlevélre

Nagy Barnabás digitális marketing szakértőt kérdeztük. Nagy Barnabással szeptember én és án is találkozhatnak az Internet Hungary konferencián, Siófokon. Opciók gondolkodó Képzeljünk el egy display nélküli világot? Az interjú először Keveseket érdekelt, kevéssé értékelt terület volt, tele kísérletezéssel.

Mégis újrázhat a kislányát bántalmazó oláhszentgyörgyi polgármester?

Persze ez nem egészen így volt, hiszen például már akkoriban is léteztek email-kampányok, sok, mára a mainstream részévé vált megoldás indult el akkor. Ismered az online marketing, az e-kereskedelem és a tartalomszolgáltatás világát. Az emberek egy része — noha semmi okuk rá, hogy így tegyenek — még abban reménykedik, hogy az első asztaluktól mehetnek nyugdíjba. Hogyan fér bele ennyi minden húsz évbe? Nem lenne jó néha csak úgy sodródni?

opciók gondolkodó

Sodródni videót készíteni egy robot segítségével lehet, néha nincs is más választás, de ott is érdemes tudni, merre, vagy ha nem tudod kontrollálni, legyél tudatában, mik lehetnek az opciók.

Mi jelent számodra kihívást szakmailag? Nincs szebb kihívás.

Ne maradj le a folytatásról!

Úgy gondolom, hogy a folyamatoknak még csak kezdetén vagyunk. Azt már látjuk, hogy mi áll előttünk, de a teljes utat még nem futottuk be, a nagy piacok is csak tesztelgetik e megoldások működését, hatásait. A folyamatok még humánvezéreltek, vagyis egyelőre inkább az emberi gondolkodás gyorsítása opciók gondolkodó.

opciók gondolkodó

Az viszont igaz, hogy már ez is radikális változás ahhoz képest, amikor mind a tervezés, mind a lebonyolítás csak és kizárólag az emberi közreműködésre szorítkozott. A tervezésből, az értékelésből, az interpretációból viszont semmiképpen!

Tanulj az opciókról 30 napig ingyen!

Anno a tőzsde világában egy tranzakcióra három titkárnő, négy írógép, két futár, négy raktáros és két kg papír jutott és napokig tartott, miközben ezt két alkusz négy perc alatt kötötte meg. Jött a digitálizáció és még mindig van két opciók gondolkodó, de amit akarnak, ezredmásodpercek alatt megtörténik globálisan.

opciók gondolkodó

Ez történik most a marketing világában. Opciók gondolkodó nyerni akar, ezt a trendet kell meglovagolnia.

Gondolkodik a Fiat - Most mégis van opció?

opciók gondolkodó Mára viszont olyan mértékűvé vált a társadalom átdigitalizáltsága, hogy sok vállalatnak futnia kell a fogyasztók után, miközben nekik kellene terméket eladni és ügyfélszolgálatot nyújtani, márkát építeni és kínálni. A cégek számára az jeleni a gondot az ügyfeleik részéről, hogy ők ma már alapként várják el a digitális működést és a szolgáltatásokat az első kontaktustól egészen a kiszolgálásig.

Ugyan vannak vezetők, akik érzékelik a problémát, ám nem képesek átállítani a gondolkodásukat részben a folyamatok komplexitása és egy mára meghaladott gondolkodásmód miatt. Egyesek pánikolnak, míg mások ignorálják a problémát mondván, hogy ami húsz éve működött, az ma is működni fog.

Viszont ez egy rövidtávú gondolkodás. A digitalizáció és a fogyasztók sebességére és változásaira a vállalatok nem tudnak kellően reagálni, amelyek pedig képesek rá, rakétasebességgel lőnek ki, a többek pedig a múltjukat élik föl.

Ha egy vállalat lemaradásban van, nem érti meg az idők szavát, az csak a vezető felelőssége, vagy vannak más tényezők is? Ez tévedés.

A „Életkereskedés” gondolkodásmód

És sok is a csalódás, az elbukott transzformációs próbálkozás. A külföldi piacokon másképpen működnek: óriási a bizalom irántuk és felemelik azokat a szakembereket, akiknek bizonyított szakmai múltja van a digitális világban.

Vagy nézzük például az általad is említett adatok kérdését. Egy hatékony marketinges és vállalatvezető már két évtizede is adatokkal dolgozott.

Ám ekkor még csak adatalapú működésről beszélhettünk, miközben ma már adatvezérelt működést látunk. Ez az igazi automatizáció: a gépi tanulás és opciók gondolkodó big data világa. Az igazi robbanás majd akkor következik be, amikor nem már meglévő dolgokat automatizálunk, hanem átállunk egy teljesen más működésre.

Ekkor viszont biztos, hogy az emberek — legalábbis a végrehajtás folyamatából — kiesnek.

opciók gondolkodó

Olyan munkatársakra lesz szükség, akik értelmezik a szabályokat, optimalizálják és összehangolják a rendszereket. Az automatizáció, az adat vezéreltség, a gépi tanulás ma még ismeretlen világába visz minket, a végtelenbe és azon túl is. Nagyon optimista vagyok ezt illetően.

A Lineáris Gondolkodás Korlátai

Úgy néz ki, hogy milliók megélhetése kerül veszélybe, aminek súlyos társadalmi következményei lehetnek. Az oké, hogy egy vállalat automatizál, mert költségeket takaríthat meg és jobban működhet, de a társadalmi-szociális oldalon iszonyatos károk és kiadások keletkezhetnek, amik költségeit viszont a társadalom állja.

Mi lehet a megoldás a leszakadás csökkentésére? Nem csak a fiatalokra gondolok, hanem sokkal inkább az élethosszig tartó tanulásra. Ehhez pedig nem feltétlenül intézményi kereteket, hanem a lehetőséget kell biztosítani — aki akar és képes rá, tanulhasson. Az USA-ban már érzékelhető egy új trend: egyre többen lassulnak le, visszavesznek a tempóból, s miközben opciók gondolkodó akarnak kilépni a világból, igyekeznek másképpen élni.

Vagyonteremtő Szuperkonferencia 2019 Összefoglaló

De a vállalatok esetében is változások látszanak: nem technológiákat, hanem megoldásokat kínálnak. Nem új dolgok tanulására összepontosítanak, hanem új ismeretekre, paradigmákra, új világképekre építenek termékeket és szolgáltatásokat, amik elképesztően sikeresek.

Milyen a kapcsolat a két szegmens között: hadban állnak, esetleg baráti és szinergiára törekvő a viszonyuk? Ahol a kutatás-fejlesztés-innováció iszonyatos tőkeerőt, időt és koncentrációt igényel — ilyen a gyógyszeripar is — ott szerintem kevéssé erős az együttműködés.

A kereskedők gondolkodásmódja - megélhetési kereskedés

Nem az alapkutatásban, hanem az integrációban kell opciók gondolkodó lenni; az a kérdés, hogy a vállalat hogyan tud egy zseniális ötletből profitábilis terméket előállítani.

Alapvetően azok a cégek válhatnak sikeressé, amelyek képesek együttműködni az értéklánc összes tagjával, s forrásaikat nem forgatják bele az alapkutatásokba, vad dolgok felfedezésének vágyától hajtva. Költenek persze erre is, ám az alapcsipet nem akarják feltalálni. Integrátorokként működnek, és éppen ebben van az igazi innováció.