Egy garázs ezer arca

Aki sokat utazik, annak a kocsi egy kicsit a második otthona lehet. Az én férjemre is igaz ez, nem egyszer fordult már elő, hogy nem csak ebédelt, de éjszakázott is már a saját autójában egy-egy komolyabb üzleti út során.

Ennélfogva föl sem merült, hogy a házvásárláskor ne gondoljunk majd a garázsra is. Az autó biztonságát minden esetben szem előtt kell tartanunk, ezt a férjem egyértelművé tette, és én ebben tökéletesen egyetértettem vele.

A baj csak akkor jött, amikor kiderült, hogy álmaink otthonának egyetlen szépséghibája van: nem tartozik hozzá garázs.

Most akkor legyen, vagy ne legyen?

Két vélemény ütközött: én imádtam a házat, és mindenképp azt akartam otthonunknak, a férjem viszont nem engedett a garázs iránti igényéből.

A megoldás természetesen a kompromisszum lett: megvesszük a házat, és felépítjük mellé a saját garázsunkat.

Viszont itt a kérdés: mekkora legyen a garázs?

Azt tudtuk, hogy nem lesz olcsó mulatság – legalább 4-5 millió forinttal számoltunk, ugyanis úgy tudjuk, hogy kb. 2,5×5 méteres a legkisebb, amit elképzelhetünk, és ez még csak a legkisebb, ami szóba jöhet.

Egyrészt ugyanis nem voltunk biztosak benne, hogy nem akarunk-e egy nagyobb autót a jövőben (ami a család bővülésével igencsak indokolt lenne). Másrészt viszont arra kellett rájönnünk, hogy egy garázs nem csak „egy garázs”.

Az autó biztonságban tartása csupán az első számú funkció: ezen túl a garázs, mint kiderült, a végtelen lehetőségek tárháza.

Nem csak az autó „lakik” itt, de minden más is, ami az autóé

Nincs sok autós szerszámunk, és nem is tervezünk hatalmas szerelőműhelyt építeni az udvarunkra, de vannak dolgok, amik szinte minden autósnál megtalálhatóak otthon.gumiabroncsok

Ezek pedig a téli, illetve nyári gumiabroncsok. És az még egy dolog, hogy helyet foglalnak, de közben, mint kiderült, figyelnünk kell arra is, hogy milyen körülmények között tudjuk tárolni őket.

Vannak itt hőmérsékleti előírások (15-25 fok, ha jól tudom), emellett páramentes, napfénytől elzárt, száraz helyet kell kialakítani nekik, ahol semmiféle, a gumiabroncsokra káros anyaggal nem tudnak érintkezni.

Emlékszem, az én apán szemeteszsákba húzta, és egy szekrény tetejére rakta a téli gumit tavasszal, hogy aztán novemberig biztonságban tudja – nem gondolom, hogy ez a maximum, amit el lehet érni ezen a téren, de ennyit nekünk is mindenképp meg kell tudnunk oldani.

Garázs = raktár

És ha már a régi emlékek: gondolom, nem én vagyok az egyetlen, akinek nyáron, ha egy jégkrémre vágyott, a garázsba kellett mennie, és nem a konyhába, hiszen a hatalmas hűtőláda csak ott fért el kényelmesen, hogy ne legyen senkinek sem az útjában.

Na, ettől nálunk nem kell félni, mert megelégszünk mi egy normális hűtővel a konyhában is, de ehhez kapcsolódóan el kellett gondolkoznunk azon, hogy mit száműzhetünk majd mi a garázsba a házból?

Mert az már biztos, hogy a kerti szerszámoknak, a fűnyírónak csak itt lesz helye a jövőben.

De nagyon valószínű, hogy szívesen hoznám be ide majd a növényeimet télen, hiszen ha az autógumik miatt átlaghőmérsékletet kell tartani, akkor azt a virágaim is megkaphatják, nem igaz?

Csak az autó fér ide?

Korábban gondolkoztunk rajta, hogy a bicikliknek külön tárolót csináljunk, de ha már úgyis milliókat költünk egy garázsra, akkor lehet érdemesebb ezeknek is helyet szorítani benne. Ráadásul nem is akárhogy, mert most még csak két felnőtt bringát kell elhelyezni, de később több is lehet még belőlük! Valószínűleg a plafonról fogjuk lelógatni őket kampók segítségével, de erről még nem döntöttünk.

Egy szó mint száz, a garázskérdés sokkal komolyabb, mint azt elsőre gondoltunk. Nem tudjuk még, pontosan mi fog kisülni belőle, mert a téli és a nyári gumik egészen biztosan ebben kapnak majd helyet, de valószínű, hogy a biciklik és a fűnyíró is itt lesz majd. Hogy férjem akar-e még egy barkácsműhelyet is ide, az még vita tárgya.